W związku z licznymi interwencjami mieszańców gminy Kalwaria Zebrzydowska dotyczącymi utrudnionego dostępu telefonicznego do Ośrodka Zdrowia w Kalwarii Zebrzydowskiej, przez Burmistrza Miasta zwołane zostało posiedzenie Rady Społecznej SP ZOZ.
Tematyką spotkania min. będzie analiza funkcjonowania SP ZOZ w Kalwarii Zebrzydowskiej. Ponadto zwrócono się do kierownika SP ZOZ o zdiagnozowanie obecnej sytuacji oraz przedstawienie możliwych rozwiązań.
Pacjenci, chorzy uskarżają się na problem z dostępem do lekarza pierwszego kontaktu, najmocniej narzekają na obsługę i rejestracje w Przychodni.
Dostęp do lekarza w sprawach niezwiązanych z koronawirusem jest utrudniony – twierdzi aż 80,6 proc. ankietowanych. Równocześnie pacjenci ze strachu przed zakażeniem nie korzystają ze świadczeń zdrowotnych (71,5 proc.), mimo że ich potrzebują – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Fundacji My Pacjenci.

Fundacja My Pacjenci zapytała Polaków o doświadczenia związane z funkcjonowaniem systemu ochrony zdrowia podczas pandemii. Celem badania jest ustalenie, w jakim zakresie korzystamy z systemu ochrony zdrowia w przypadkach niezwiązanych z COVID–19.

Trudny dostęp do lekarza, strach przed zarażeniem i niebezpieczne czekanie
Dostęp do lekarza w sprawach niezwiązanych z koronawirusem jest utrudniony – tak odpowiedziało 80,6 proc., pacjenci nie korzystają ze świadczeń zdrowotnych pomimo, że ich potrzebują ze strachu przed koronawirusem (71,5 proc.), a 44,6 proc. badanej grupy rozumie powagę sytuacji i spokojnie może czekać na możliwość odbycia wizyty lub zabiegu w przyszłości.

Polacy jako najważniejsze problemy pacjentów w aktualnej sytuacji wymieniają: – niemożność skorzystania z zaplanowanych wizyt, badań, zabiegów – 70,1 proc., – wydłużanie się lub wypadanie z kolejek – 51,6 proc.,