Od września do grudnia 2017 roku, 14 uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Stanisławiu Dolnym-Kępki brało udział w warsztatach: „Autorytet, wzorzec, ikona, idol” powstał mural. Inspiracją do działania była historia masowego wymierania pszczół. Zajęcia były próbą odpowiedzi na pytanie o istnieniu bohatera i autorytetu we współczesnym świecie i jego wpływu, w obecnych czasach na kulturę i sztukę.

Uczniowie podczas warsztatów z Tomaszem Maciosem i Joanną Róg-Ociepka  tworzyli indywidualne kolaże swoich super bohaterów, starając się odpowiedzieć na pytanie: „Ile ideału jest w autorytecie”. Wykorzystując działania interdyscyplinarne takie jak „Wyborny trup” czy „Góra lodowa” mogli rozwinąć swoje kompetencje społeczne, takie jak: motywacja, optymizm i kreatywność.

Podczas wspólnej debaty wcielali się w postaci z historii: „Autorytet, ikona, wzorzec, idol – opowieść o życiu pszczół”,  by wyrazić otwarcie swoje zdanie. Uczyli się kooperacji w grupie, rozwijali wyobraźnię oraz kompetencje kulturalne i twórcze.

Młodzież przystąpiła do wykonania projektu muralu, a inspiracją do działania była historia masowego wymierania pszczół, w którą to wpisali się ludzie, których decyzje i postępowanie miało mniejszy lub większy wpływ na losy zagrożonego wyginięciem gatunku.

Od 14-18 grudnia uczniowie uczestniczący w projekcie pod opieką oraz z  pomocą artystów malarzy: Joanny Róg-Ociepka i Marty Koryckiej oraz nauczycielek Doroty Sarapaty i Karoliny Oczkowskiej namalowali na ścianie w korytarzu szkoły wielkoformatowy, oryginalny mural, który oprócz walorów estetycznych skłoni do refleksji i stanie się miejscem miłym oku dla całej społeczności szkolnej.

Mural – rodzaj malatury, nazwa pochodzenia hiszpańskiego oznaczająca w skrócie dzieło dekoracyjnego malarstwa ściennego. Murale można zdefiniować jako wielkoformatową grafikę na ścianach budynków.