Mieszkańcy Kalwarii Zebrzydowskiej od lat skarżyli się  na to skrzyżowanie, teraz już wiemy, że ruch  na skrzyżowaniu  ulic Jagiellońskiej i Kolejowej ulegnie znaczącej poprawie. O przebudowie tego skrzyżowania już od lat toczyła się dyskusja i pojawiły się pomysły o stworzenie dodatkowego pasa i właśnie takie rozwiązanie zostanie przygotowane.

Zgodnie z ustaleniami pomiędzy Urzędem Miasta w Kalwarii Zebrzydowskiej  a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie ruszyły prace na skrzyżowaniu ulic Jagiellońskiej i Kolejowej w Kalwarii Zebrzydowskiej.

Dzięki podjętym pracom na tym newralgicznym skrzyżowaniu w Kalwarii Zebrzydowskiej już niebawem będzie tu bezpiecznie, a przede wszystkim zostanie udrożniony lewoskręt w ul. Kolejową.

Warto w tym miejscu przypomnieć, Burmistrz Miasta  Kalwaria Zebrzydowska Augustyn Ormanty zabiegał w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych w Krakowie o wypracowanie rozwiązań zmierzających do poprawy warunków komunikacji na wspomnianym skrzyżowaniu.

Pomiędzy Urzędem Miasta w Kalwarii Zebrzydowskiej a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostart w Krakowie udało się wypracować rozwiązanie, które znacząco poprawi przejezdność na tym odcinku, co zapewne już po remoncie odczują kierowcy.

Rozpoczęcie prac jest możliwe dzięki przygotowanemu porozumieniu pomiędzy Urzędem Miasta w Kalwarii  Zebrzydowskiej a GDDKiA w Krakowie na mocy, którego tutejszy Urząd przygotował dokumentację projektową na to zadanie. Rozwiązanie  przewiduje wykonanie pasa środkowego umożliwiającego  oczekiwanie pojazdom skręcającym w lewo z ulicy Jagiellońskiej w  ulicę Kolejową w sposób niepowodujący blokowania pasa do jazdy na wprost – informuje  Urząd Miasta w Kalwarii Zebrzydowskiej 

W ramach zadania planuje się  tez korektę programu sygnalizacji świetlnej oraz jej koordynacje z sąsiednim skrzyżowaniem w rynku.

Jednak w najbliższych tygodniach kierowcy będą musieli się liczyć z utrudnieniami, w związku z czym Urząd Miasta w Kalwarii Zebrzydowskiej oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie, przepraszają za te utrudnieniach w rejonie skrzyżowania ulic Kolejowej i Jagiellońskiej.

  • ff

    i powinni ten remont ciągnąć latami, bo bez świateł nagle korki zniknęły…….

  • pajuj

    pozwolę sobie zauważyć, że nie wie Pan gdzie mieszkam. To po pierwsze. Po drugie napisałem dokładnie tak jak było i nic nie zmyśliłem. Drwienie więc ze mnie pokazuje poziom Pańskiej kultury. Po trzecie wreszcie nawet moje dziecko wie, że największy hałas i największe szkody ekologiczne wywołuje ruszanie samochodu z miejsca (zwłaszcza TIRa). W KZ dzieje się tak tym bardziej, że samochody stojąc na światłach ruszają pod górę. W związku z tym, trzeba zrobić wszystko, aby przez miasto jechało się płynnie, zrobić wszystko, aby ograniczyć do minimum zatrzymywanie się samochodów. No i nie jesteśmy chyba na „ty”.

  • Seminarzysta

    Pajuj bzdury piszesz jak potłuczony . Mieszkasz gdzieś na wsi w szczerych polach albo lesie i budzi cię tylko dzik lub kuna. A co bus zrobił gdyby tiry jeździły ci pod oknem nie 10 m od okien a tylko 4 m i to jeszcze przy takim natężeniu ruchu?
    Polecam życie z tirami przy sypialni i codzienne wychodzenie z domu prosto pod koła pędzących ciężarówek, a już szczególnie w zimie ma tej górzystej drodze!
    Nie ośmieszaj się tymi wywodami, równie dobrze za chwile napiszesz ze byłeś ojcem założycielem miasta, autorem obwodnicy, basenu i hal sportowych.

  • pajuj

    o to , by w newralgicznych miejscach wzdłuż głównej osi miasta zrobić tzw. pasy zjazdu mówiłem obecnemu burmistrzowi dokładnie w 1993 roku. Można to było zrobić tym bardziej, że wielkiego ruchu pieszych wzdłuż Jagiellońskiej i Krakowskiej nie ma, a chodniki są po obu stronach i można było spokojnie ulice poszerzyć. Wtedy nasz światły przywódca powiedział mi: „niech Pan nie wymyśla, tu nie Kraków”. Tak oto zostałem zbyty, a zostałem nawet wrogiem publicznym nr 1, zwłaszcza że krytykowałem takie decyzje w periodyku zwanym „Wiadomości kalwaryjskie”. Ćwierć wieku musiało minąć, by Pan Ormanty obudził się w XXI wieku.

  • dd

    Też uważam że światła tam są niepotrzebne

  • Andrzej Zając

    Bez sygnalizacji świetlnej na rogu Jagiellońskiej oraz kolejowej to sup er jazda
    oby nie postawili tam świateł!