Wyremontowane perony, odnowione wiaty, nowe tablice informacyjne i oznakowanie – PLK poprawiły obsługę na 20 małopolskich stacjach i przystankach łącznie za ponad 4 mln zł, min. na stacji Kalwaria Zebrzydowska-Lanckorona.

Peron w Kalwarii Zebrzydowskiej Lanckorona, wyposażony został w cztery wiaty przystankowe, ławki, kosze na śmieci i nowe oznakowanie. Infrastruktura na peronie dostosowana jest do lepszej obsługi osób niedowidzących i z ograniczeniami mobilnymi.

W wyniku modernizacji poprawie uległ stan techniczny infrastruktury pasażerskiej. Nowy peron o długości 220 m jest dostosowany do unijnych standardów. Wyposażony w cztery wiaty przystankowe z wbudowanymi ławkami, kosze na śmieci i nowe oznakowanie odmienił dotychczasowy wizerunek stacji.  – Obiekt wykonaliśmy w formule: „zaprojektuj i wybuduj” w taki sposób, by wkomponował się architektonicznie w istniejący krajobraz – zaznacza Marek Niziołek, Kierownik Budowy, Oddział Kolejowy Skanska S.A.

Z myślą o niedowidzących podróżnych przygotowane zostały również tabliczki przy schodach w alfabecie Braille’a. Wyremontowana kładka nad torami odmieniła dotychczasowy wizerunek stacji.

Stacja jest dostosowana do potrzeb osób z ograniczeniami. Na jej terenie powstało specjalne oznakowanie, umożliwiające im swobodne poruszanie się. Pojawiły się tzw. pola uwagi wyposażone w guzki dotykowe, które informują o krzyżowaniu czy rozwidlaniu się ścieżek lub zmianie kierunku ruchu. I

nnym rozwiązaniem są pasy ostrzegawcze, również wyposażone w guzki dotykowe, które sygnalizują potencjalne niebezpieczeństwo wynikające z istniejących barier architektonicznych i technicznych np. schody, pochylnie, drzwi czy krawędź peronu. Kolejnym rozwiązaniem są ścieżki prowadzące.

Wyposażone w specjalne podłużne rowki umożliwiają osobom niewidomym lub niedowidzącym utrzymanie kierunku poruszania się. Z myślą o tych użytkownikach przygotowane zostały również tabliczki w alfabecie Braille’a informujące o wyjściu i wejściu, które znajdują się przy schodach.

W trakcie prac remontowych był stale prowadzony ruch pasażerski. Było to dla nas wyzwaniem, bowiem musieliśmy tak zorganizować roboty, by nie były one w jakikolwiek sposób odczuwalne przez podróżnych. Należało przy tym zadbać o bezpieczeństwo wszystkich osób przebywających na stacji, w tym naszych pracowników – podkreśla Marek Niziołek. – Wymagało to dużej elastyczności i precyzyjnego zaplanowania całej realizacji, począwszy od dostaw materiałów po wykonawstwo wszystkich zakresów robót.

Prace na kalwaryjskiej stacji wykonała SKANSKA  za 1,4 mln zł, na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wygodniejszą obsługę pasażerów, w czasie podróżowania koleją – zapewniają również wyremontowane przez PLK wiaty peronowe na stacjach:  Wadowice, Maków Podhalański, Chabówka, Jordanów, Bogoniowice Ciężkowice, Bobowa, Grybów, Piwniczna.

Z nowych warunków skorzystają także pielgrzymi Światowych Dni Młodzieży.

 

 

  • Śmieci pod dywanem kolejowym

    Stacja wypiękniała, fakt. Proszę zatem w tej satysfakcji znaleźć ubikacje. No, przyszedł pasażer i chce siku, gdzie? A gdzie jest takie trofeum dla pracującego tam dyżurnego ruchu?

  • Daria

    Dało się?.Dało. Wszyscy się cieszą.Bardzo ładnie..